Hop til indholdet
Tilbage
  • Bestil
  • TV
  • Foreninger
  • Erhverv
  • Kundeservice
    • Bestilling og ændring
    • Betaling & regning
    • Router & wifi-forbindelse
    • Driftsstatus & spørgsmål
  • Mit Fastspeed
  • Presse

Sådan installerer du din router og kommer i gang!

Se vores installationsvideo eller download vores guide nedenfor. Vælg ift. om du får Fastspeed via fiber eller coax/kabel-tv-stikket.

Via fiber

Se videoLæs guide

Via kabel-tv-stik

Se videoLæs guide

Problemer med wifi eller din forbindelse – så find hjælp nedenfor!

Tjek først om det er dit internet med vores speedtest HER.

Søg og find svar på dit spørgsmål

Bestilling & ændring

Læs mere

Betaling & regninger

Læs mere

Router & wifi-forbindelse

Læs mere

Drift- problemer

Læs mere

Spørgsmål til Allente tv?

Har du spørgsmål til dit Allente tv-abonnement, så find svar på Allentes kundeserviceside.

Læs mere

Top 5 besøgte hjælpeartikler

1

Opnå det bedste wifi-signal i hjemmet

Opnå det bedste wifi-signal i hjemmet

Placér din router et centralt sted i huset. Ikke på gulvet, bagved sofa eller skabe, men gerne så højt som muligt, da det vil øge rækkevidden på dit trådløse netværk.

Stil ikke routeren i nærheden af andet elektronisk og trådløst udstyr, f.eks. trådløse telefoner og mikrobølgeovne og lignende.

Tykke og massive vægge og døre i beton, metal, glas mv. kan dæmpe rækkeviden, da det trådløse signal kan have svært ved at trænge igennem.

Din router har 2 forskellige trådløse netværk, ét på 2.4 GHz og ét på 5 GHz. Alle trådløse enheder kan koble op til 2.4 GHz, men på dette netværk vil hastigheden typisk være mindre, men rækkevidden større. På 5 GHz er hastigheden højere, men rækkevidden typisk mindre. Det er ikke alle enheder, som kan benytte 5 GHz. Som standard vælger din router selv det netværk, som passer bedst til dine klienter.

2

Sådan er min betaling og regning

Sådan er min betaling og regning

Hos Fastspeed betaler du dit abonnement kvartalsvis forud. Det betyder, at du betaler 3 måneder forud for et kvartal. Du betaler den 1. dag i kvartalet som vist her:

1. januar betaler du for januar, februar og marts
1. april betaler du for april, maj og juni
1. juli betaler du for juli, august og september
1. oktober betaler du for oktober, november og december

Du betaler din første regning på datoen for oprettelse, dvs. den dag, hvor vi åbner din forbindelse. Her vil du betale dit abonnement for perioden, svarende til det resterende af det indeværende kvartal.

Eksempel: Der åbnes for din forbindelse den 10. marts, her betaler du for perioden 10. marts til 31. marts. De efterfølgende betalinger sker derefter den 1. i kvartalet, som beskrevet ovenfor. På den første regning vil der ligeledes være betaling for eventuelle engangsydelser, som f.eks. teknikerbesøg o.lign.

3

Dit teknikerbesøg til højhastighedsstik

Dit teknikerbesøg til højhastighedsstik

Skift af stik til et højhastighedsstik, gælder kun for Fastspeed leveret via coax/kabel-tv-stikket, og hvis du ikke allerede har et højhastighedsstik. Fastspeed kører nemlig med så høj hastighed, at vi i visse tilfælde bliver nødt til at udskifte dit nuværende stik, så du får optimal udbytte ud af din forbindelse.

Når du foretager din bestilling, vil du automatisk få besked, om der er højhastighedsstik på din adresse eller ej. Det skal vi nok tage hånd om, så du ikke skal bekymre dig om dette.

Hvis du allerede har et højhastighedsstik i husstanden (via kabel-tv-stikket), har du som udgangspunkt ikke behov for teknikerbesøg.

Har du ikke et højhastighedsstik, sender vi en tekniker til at udskifte dette gratis. Det gør vi for at sikre, at du får maksimal hastighed på din forbindelse.

Hvad gør teknikeren ved stikskifte:
Teknikeren kommer til din adresse på den dato, som er aftalt (jf. din ordrebekræftelse eller eventuel ombooking, hvis du har aftalt en anden tid efterfølgende).

Her vil teknikeren udskifte dit nuværende stik til et højhastighedsstik.

Så nemt er det!

4

Jeg har brug for hjælp til min forbindelse

Jeg har brug for hjælp til min forbindelse

Tjek om der er driftsproblemer i dit område: Driftsstatus

Hvis der ikke er tale om driftsproblemer med netværket, bør du genstarte dit udstyr. Dette gøres på følgende måde:

På en forbindelse leveret via coax/kabel-tv stikket:

Sluk ved at trykke på power-knappen bagpå dit modem. Vent 30 sekunder og tænd igen. Når lamperne upstream, downstream og internet lyser konstant, er der igen forbindelse til internettet.

På en forbindelse leveret via fiber:

Sluk først for mediekonverteren ved at tage strømkablet ud, og derefter sluk for routeren ved at trykke på power-knappen. Vent 30 sekunder og sæt strøm til mediekonverteren. Vent yderligere 30 sekunder og tænd for routeren igen. Når lampen WAN lyser konstant grøn, er der igen forbindelse til internettet.

Hvis det ikke virker bør du kontakte vores Tekniske Support på 89 87 37 00.

5

Hvad er driftsstatus på netværket?

Hvad er driftsstatus på netværket?

Du kan altid tjekke vores driftsstatus på fastspeed.dk/driftsstatus.

Hvis du oplever driftsproblemer med din forbindelse, kan du også tjekke vores øvrige svar på spørgsmål, som du finder på kundeservicesiden.

Hjælp til opstart!

Se vores installationsvideo eller manual/guide nedenfor - vælg ift. om din forbindelse er via fiber eller kabel-tv-stikket (læs mere)

Via fiber

Se videoLæs guide

Via kabel-tv-stikket

Se videoLæs guide

3 nemme tips til at få det bedste wifi-signal

1

Mål din hastighed korrekt med vores hastighedsmåler

2

Placer routeren centralt og ikke i skabe eller bag møbler

3

Opdel dit Fastspeed netværk i to og sæt ny kanal

Læs mere

Åbningstider

8-16

Mandag-onsdag

Telefon & mail

9-16

Torsdag-fredag

Telefon & mail

10-15

Weekend

Chat

Kontakt os

Mail

kundeservice@fastspeed.dk

Telefon

89 87 37 00

Optimér dit wifi med extenders

Oplever du, at dit wifi ikke kan række til alle rum i hjemmet, kan du med wifi-extenders optimere din forbindelse.

Læs mere

Streaming- tjenester

Er du i tvivl om, hvilke streaming­tjenester der findes, eller hvad du skal vælge. Læs om de mest populære streaming­tjenester her.

Læs mere

Sådan streamer du til dit tv

Vil du vide mere, om hvordan du kan streame og dele indhold til dit tv. Så læs mere her om de forskellige løsninger.

Læs mere

  • Prisoversigt
  • Hastighedstest
  • Driftsstatus
  • Bestil Fastspeed
  • Handelsbetingelser og vilkår
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Bliv en del af teamet
  • Følg os på Facebook
  • Følg os på LinkedIn

Fastspeed A/S

Bygmestervej 10

2400 København NV

CVR: 39 97 66 25