Røg baggrund
Hjem » Kundeservice » Router opsætning/indstilling » Ingen internetforbindelse/wifi

Ingen internetforbindelse/wifi

Er du ved at opstarte din forbindelse og router?

Er du ny kunde og har problemer med at installere din router og komme online, kan du gå til vores installationsguides her, hvor du kan få hjælp.

Har du haft forbindelse, men pludselig har du ikke?

Hvis du har været online og pludselig oplever, at der ikke er nogen internet forbindelse, skal du følge nedenstående guide:

  1. Tjek vores driftsinfo for service-vinduer eller generelle fejl hos vores underleverandører. Hvis det er tilfældet, er vi allerede i gang med at fikse fejlen, og du vil være online igen hurtigst muligt.
  2. Tjek om du har modtaget en SMS med midlertidige driftsforstyrrelser – disse er vi allerede i gang med at fikse, og du vil være online igen hurtigst muligt.
  3. Hvis ikke overstående gør sig gældende skal du genstarte din router. Dette gør du ved at slukke for routeren og vente 30 sekunder, før du tænder den igen.
  4. Virker dette ikke skal du tjekke om kablet er tilsluttet ordentligt til både router og fiberboksen/kabelstikket. Hvis der fortsat ikke opnås forbindelse, anbefales det at frakoble kablet fra routeren samt til fiberboksen/kabelstikket, og derefter tilslutte det igen. Sluk for routeren mens du gør det, og tænd derefter routeren.
  5. Hvis ovenstående fortsat ikke fungerer, kan du forsøge med et nulstil/”reset” af din router. Dette gør du ved at holde en spids genstand inde i resethullet bag på routeren i 15-20 sekunder, mens routeren er tændt. Vent herefter i ca. 3-5 minutter (kan gå op til 20 minutter) før routeren igen er online.
    Obs. Hvis du har ændret på indstillinger i routeren, bliver de også nulstillet. Du skal derfor lave indstillingerne igen efter nulstillingen.

Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du kan forbedre din forbindelse og wifi, hvis du oplever problemer:

Problemer med hastigheden