Røg baggrund
Hjem » Presse » Problemer med nettet » Ingen internet-forbindelse

Ingen internet-forbindelse

Tjek om der er driftsproblemer: Driftsstatus

Hvis der ikke er tale om driftsproblemer med netværket, bør du genstarte dit udstyr. Dette gøres på følgende måde:

På en forbindelse leveret via coax/kabel-tv stikket:

Sagemcom:

  • Sluk ved at trykke på power-knappen bagpå dit modem eller ved at tage strømkablet ud.
  • Vent 30 sekunder og tænd eller sæt kablet til igen. Der kan gå op til 5 minutter før forbindelsen kommer igen.
  • Hvis der forsat ikke opnås forbindelse, anbefales det at skrue coax kablet af i begge ender og påsætte det igen.
  • Når lamperne upstream, downstream og internet lyser konstant, er der igen forbindelse til internettet.

Technicolor CGA4233/4236:

  • Sluk ved at trykke på power-knappen bagpå dit modem eller ved at tage strømkablet ud.
  • Vent 30 sekunder og tænd eller sæt kablet til igen. Der kan gå op til 5 minutter før forbindelsen kommer igen.
  • Hvis der forsat ikke opnås forbindelse, anbefales det at skrue coax kablet af i begge ender og påsætte det igen.
  • Når Power, Wifi og Internet lyser konstant er der forbindelse til internettet.

På en forbindelse leveret via fiber:

  • Sluk først for mediekonverteren (boksen, der sidder på din væg, som fiberforbindelsen kommer ud af) ved at tage strømkablet ud, og derefter sluk for routeren ved at trykke på power-knappen eller ved at tage strømkablet ud.
  • Vent 10minut og sæt strøm til mediekonverteren. Vent yderligere 30 sekunder og tænd eller sæt kablet til routeren igen. Der kan gå op til 10 minutter før forbindelsen kommer igen.
  • Når lampen WAN og WIFI lyser konstant grøn, er der igen forbindelse til internettet.

Hvis det ikke virker, bør du kontakte vores Tekniske Support på 89 87 37 00.