Hjem » Presse » Rekordvækst første år

Rekordvækst første år

I dag – præcist ét år efter lancering, har Fastspeed allerede rundet de første 30.000 kunder, og har haft succes med markant at ændre agendaen på bredbåndsmarkedet i Danmark.

På ét-årsdagen for sin markedslancering kan Fastspeed fejre en eksplosiv kundevækst, og har således på rekordtid nået 30.000 bredbåndskunder.

Fastspeeds direktør Jens Raith fortæller: ”Jeg er meget tilfreds. Vores oprindelige ambition om at sætte en ny agenda i bredbåndsmarkedet er i dén grad lykkedes for os, og at vi – på Fastspeeds ét-års fødselsdag – kan fejre, at vi har rundet 30.000 kunder, det gør mig både stolt og glad”.

Inden lanceringen var målet for Fastspeed at nå 20.000 kunder indenfor de første to år, men dette mål blev nået allerede sidst i januar i år, 8½ mdr. efter lancering. Andre større spillere i markedet har forsøgt at kopiere både navn og koncept – uden det store held: ”Vi har taget en position og vist hvor enkelt det kan gøres. Vores idé om at sælge ét helt enkelt bredbåndsprodukt med én hastighed på 1.000 Mbit – det bedst mulige produkt uden begrænsninger, til en pris hvor alle kan være med – har i dén grad sat en ny standard i markedet og sat konkurrenterne under pres”.

Efterspørgsel fra erhvervslivet

Senest er Fastspeed også begyndt at levere sit højhastigheds-bredbånd til erhverv, efter at have modtaget en række henvendelser fra interesserede virksomheder: ”Vi oplever en stigende interesse fra virksomheder, i særdeleshed er der mange, der ønsker at tilbyde deres medarbejdere hurtige og stabile forbindelser til hjemmearbejdspladser”, fortæller direktøren, ”en trend, vi har set vokse her i forbindelse med øget hjemmearbejde pga. corona-krisen”.

Store vækstambitioner

Fastspeed har i sit første leveår foreløbigt indgået aftaler om adgang til at sælge bredbånd via TDC Net og EWII Fiber. Således kan omtrent halvdelen af danske husstande p.t. få Fastspeed bredbånd, men planen er i det kommende år også at levere på andre fiberudbyderes netværk. ”Ud over at bygge en solid kundebase er det første år også gået med at bygge en stærk organisation og strømlinede processer. Det gør, at vi er parate til et nyt kapitel, hvor vi i det nye år vil arbejde hårdt for at øge dækningen yderligere ved at komme ind på flere fiber-net i Danmark” udtaler Jens Raith.

Tidligere på året erklærede Fastspeed, at man på baggrund af det stærke momentum skruede vækstambitionerne i vejret, så målet ultimo 2020 var at nå 40.000 kunder, et mål som Fastspeed finder absolut opnåeligt: ”Med det nuværende tempo når vi vores vækstmål inden årets udløb – men reelt er vores fokus rettet ind på den lange bane. Fastspeed skal i løbet af få år være blandt de 3 største udbydere af højhastighedsbredbånd i Danmark”, erklærer Jens Raith.

Fastspeed er Danmarks nye og mest ambitiøse bredbåndsselskab. Missionen er at blive danskernes foretrukne bredbåndsleverandør målt på pris, kvalitet og kundeoplevelse. Selskabet gik kommercielt i luften 13. maj 2019 med et bredbåndsprodukt uden begrænsninger, 1.000 Mbit/s til DKK 249,-. Fastspeed leverer bredbånd via TDC’s coax net (kabel-tv) samt via fiberforbindelser fra TDC Net og EWII Fiber.