Hjem » Presse » Fastspeed runder milepæl – har på rekordtid fået 20.000 kunder

Fastspeed runder milepæl – har på rekordtid fået 20.000 kunder

Kun godt 8 måneder efter lancering, har Fastspeed allerede rundet de første 20.000 kunder, og har formået at sætte en helt ny agenda på bredbåndsmarkedet i Danmark.

Medio maj 2019 åbnede Fastspeed for salg af deres lynhurtige bredbånd – 1.000 Mbit/s – til en pris, der var omtrent den halve af konkurrenternes pris. Ambitionen har fra start været at sætte en ny standard i bredbånds-markedet med et helt enkelt bredbåndsprodukt, hvor alle begrænsninger er fjernet, og blive danskernes foretrukne bredbåndsleverandør målt på pris, kvalitet og kundeoplevelse. På kundesiden var målet at nå 20.000 kunder inden for de første to år, men dette mål er allerede nået nu her godt 8 mdr. efter lancering.

”Vi har fra start satset på kun at levere ét enkelt kvalitetsprodukt, men til en yderst overkommelig pris – og selvom vi ikke har været i tvivl om, at kunderne ville blive glade for vores produkt, har vi været positivt overraskede over den enorme efterspørgsel”, fortæller Jens Raith, direktør i Fastspeed. ”Vi er gået fra at være et meget lille team for under et år siden, til nu at være et stærkt team på 40 yderst dedikerede medarbejdere, som alle har ydet en stor indsats og derfor har en stor aktie i, at Fastspeed siden lanceringen har været en succes”.

En vigtig milepæl

Når Fastspeed lige siden lanceringen har haft øjnene rettet mod målet på de 20.000 kunder, så hænger det ifølge Jens Raith sammen med, at Fastspeed ved netop denne kundevolumen kan få forretningen til økonomisk at balancere: ”Der er betydelige stordriftsfordele forbundet ved at drive en internetudbyder som Fastspeed, og man skal derfor have en vis størrelse, hvis man rentabelt skal kunne tilbyde attraktive priser sammenlignet med resten af markedet”. Direktøren slår dog samtidig fast, at man ikke har tænkt sig at skrue ned for hverken tempoet eller ambitionerne for vækst, selvom fortsat kundevækst kræver betydelige investeringer fortsat: ”Vi har på ingen måde tænkt os at skrue ned for væksten, og vi vil fortsætte med at investere i nye kunder – også selvom vi derved må vente lidt længere med at få sorte tal på bunden. Vi kigger fremad, og er nu klar til at skrue ambitionsniveauet yderligere i vejret.”

Bestyrelsesformand i Fastspeed, Peter Mægbæk, supplerer: ”Vi er i bestyrelsen yderst positive overfor virksomhedens udvikling. Vi er især imponerede og stolte over, at det er lykkedes at slå alle de etablerede spillere på kundetilfredsheden, og at vi som et naturligt resultat deraf formår at tiltrække yderligere kunder. Der er således bred appetit i ejerkredsen på yderligere investeringer samt at hæve ambitionsniveauet, så målet nu er at nå 40.000 kunder ved udgangen af 2020”.

Jens Raith anser dette som et ambitiøst, men ikke urealistisk mål: ”Vi er kommet langt på de første 8 måneder. Vi ser flere konkurrenter komme med kopi-produkter – men de har alle svært ved at slå os på vores høje service og kundetilfredshed. Så vi ser frem til igen i 2020 at sætte en markant dagsorden på markedet” udtaler Jens Raith.

Fastspeed er Danmarks nye bredbåndsselskab. Selskabet blev stiftet i slutningen af 2018 af Jens Raith, Morten Boe Andersen & Peter Mægbæk. Derudover støttes Fastspeed af en investorkreds med tung erfaring fra telebranchen, og som sammen ønsker at opbygge Fastspeed som et langsigtet og stærkt alternativ til den etablerede branche. Fastspeed´s mission er at blive danskernes foretrukne bredbåndsleverandør målt på pris, kvalitet og kundeoplevelse. Selskabet gik kommercielt i luften 13. maj 2019 med et bredbåndsprodukt uden begrænsninger, 1.000 Mbit/s til DKK 249,-.