Hjem » Presse » Fastspeed på Fibia’s net

Fastspeed på Fibia’s net

Internetudbyderen Fastspeed har netop indgået en aftale med Fibia om at blive udbyder på Fibias fibernetværk. Netværket omfatter op mod 500.000 adresser i Østjylland samt på Sjælland, Lolland og Falster.

Fibia-aftale øger dækningsområde markant

Lige siden lanceringen tilbage i maj 2019 har Fastspeed haft som ambition at komme bredt ud i hele Danmark. Den netop indgåede aftale med Fibia – Danmarks næststørste fibernet-ejer – er et stort og betydeligt skridt i den retning: ”I Fastspeed har vi helt fra start ønsket at komme så bredt ud med vores produkt. Derfor er vi meget tilfredse med også at have indgået en aftale med Fibia. Vi øger nu vores footprint markant i det danske marked”, lyder det fra Fastspeeds administrerende direktør, Jens Raith.

2020-kundemålsætning er nået længe før tid

Fastspeed har med sin ”no-bullshit” tilgang gevaldigt fået rusket op i markedet, og kundetilstrømningen har været enorm: ”Vi har ét produkt på hylderne – en lynhurtig bredbåndsforbindelse til en superskarp pris. Vores holdning er, at det ikke skal være så indviklet at vælge hurtigt bredbånd,” pointerer Jens Raith. Og den helt enkle og meget ligefremme tilgang til bredbånd som produkt har været yderst populær hos danskerne. Alene på sine første 16 måneder i markedet har Fastspeed opnået en kundebase på 40.000 kunder. Kunderne er tilmed de mest tilfredse i markedet ifølge kundernes egne vurderinger på Trustpilot.

Nu kan også de mange husstande i Fibias dækningsområde glæde sig til snarest muligt at kunne vælge at få bredbånd fra Fastspeed, hvilket vækker begejstring hos Fibias Net- og Wholesale-direktør Steen Nielsen: ”Vi har en infrastruktur i verdensklasse, og alle skal have mulighed for at vælge lige netop det produkt, der passer dem bedst. Med flere valgmuligheder vil flere familier og virksomheder benytte sig af fibernettet og det er godt for både konkurrencen og vores forretning”.

I Region Sjælland har omkring 290.000 familier og virksomheder mulighed for at benytte Fibias fibernet. I Østjylland har cirka 135.000 familier og husstande den mulighed, mens der i Nordsjælland og Hovedstadsområdet er cirka 80.000. Fibias fibernet udbygges løbende med omkring 70.000 adresser om året.

I luften i løbet af 2021

Aftalen mellem Fastspeed og Fibia skal nu implementeres teknisk, førend Fastspeed kan komme endeligt i luften på Fibias fiberforbindelser. ”Vi glæder os til at komme i gang, og vi krydser fingre for, at det kan ske så hurtigt som muligt i det kommende år. Vi kan næsten ikke vente med øge kundernes valgfrihed og tilbyde Danmarks bedste bredbånd til hele Fibias dækningsområde på Sjælland, Lolland, Falster samt i Østjylland,” fortæller Jens Raith.

Fastspeed er Danmarks nye og mest ambitiøse bredbåndsselskab. Missionen er at blive danskernes foretrukne bredbåndsleverandør målt på pris, kvalitet og kundeoplevelse. Selskabet gik kommercielt i luften 13. maj 2019 med et bredbåndsprodukt uden begrænsninger, 1.000 Mbit/s til DKK 249,-. Fastspeed leverer bredbånd via TDC’s coax net (kabel-tv) samt via fiberforbindelser fra TDC Net og EWII Fiber. Ligeledes er der indgået aftaler om levering af Fastspeed via fiber fra Norlys samt Fibia.

Om Fibia

Fibia er ejet af andelsselskaberne Andel (tidligere SEAS-NVE) og NRGi. De tilbyder alle andelshavere i de to andelsselskaber en hurtig og stabil internetforbindelse inden udgangen af 2023. Fibia har 180.000 kunder via internetudbyderen Waoo.