Hjem » Presse » Fastspeed lancerer tv fra Allente

Fastspeed lancerer tv fra Allente

Nyt, stærkt samarbejde mellem bredbåndsudbyderen Fastspeed og tv-distributøren Allente.

Den nordiske tv-distributør Allente, det fusionerede Viasat og Canal Digital, og den fremadstormende danske bredbåndsudbyder Fastspeed har indledt et nyt, tæt samarbejde. Samarbejdet indebærer, at Fastspeeds bredbåndskunder nu kan købe tv-løsninger hos den nordiske tv-gigant på yderst gunstige vilkår.

”Partnerskabet med Allente er en meget glædelig nyhed for os og for vores kunder. Mange danskere har i dag både deres tv-pakke og deres bredbåndsløsning hos samme udbyder. De er derfor bundet til at aftage bredbånd hos samme udbyder for at få adgang til at købe tv-produktet. Med vores nye, attraktive samarbejde med Allente kan man som kunde hos Fastspeed nu både få hurtigt og stabilt bredbånd, og samtidig få adgang til Allentes univers af førsteklasses tv-underholdning til superskarpe priser. Dette vil være attraktivt for rigtig mange kunder”, fortæller Jens Raith, adm. direktør for Fastspeed.

Digital tv-løsning

Gennem Fastspeed kommer Allente til at tilbyde deres digitale tv-løsning, med tv-pakker som indeholder det bedste udvalg af lineære tv-kanaler, inkl. Discovery kanalerne, samt adgang til den populære streamingtjeneste Viaplay.

”Vi er utroligt glade for dette nye samarbejde, som på sigt kommer til at medføre et integreret tv- og bredbåndsprodukt af højeste kvalitet for Fastspeeds kunder. Fastspeed er en hurtig og agil spiller på det danske marked, kendt for aldrig at gå på kompromis med hverken hastighed eller stabilitet. Fastspeed har desuden markedets måske mest tilfredse kunder, og er dermed et rigtig godt match for os”, siger Elisabeth Monrad-Hansen, chef for Allente Danmark.

Danske marked er stadig vigtigere

Partnerskapet med Fastspeed er for Allente en del af den fremgangsrige satsning på det danske marked, hvor virksomhedens digitale streamingløsning er central.

”Af de markeder, vi opererer på, ligger Danmark langt – for ikke at sige længst – fremme, målt på digitalisering. Vores streamingtjeneste er hurtigt blevet endnu mere populær end vores veletablerede parabol-tv-tjeneste, og gennem partnerskabet med Fastspeed sætter vi yderligere tryk på vores satsning på det danske marked,” supplerer Elisabeth Monrad-Hansen.

Mere information om samarbejdet mellem Allente og Fastspeed kan findes på fastspeed.dk.

Om Allente

Allente er en nordisk TV-distributør, der tilbyder TV-løsninger af høj kvalitet via satellit og streaming, til over 1 million kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vores kunder kan nyde TV-underholdningen på alle deres skærme – når og hvor de vil. Virksomheden blev grundlagt 5. maj 2020, som en fusion mellem Canal Digital og Viasat Consumer, har hovedkontor i Oslo og Stockholm og ledes af Jonas Gustafsson. Virksomheden er ejet 50/50 af Telenor Group og NENT Group.

Fastspeed er Danmarks hurtigste bredbåndsselskab og førende på Trustpilot blandt de anerkendte teleselskaber, med den bedste kundeoplevelse og service. Yderligere har Fastspeed den førende dækning i Danmark ift. at kunne levere højhastighedsbredbånd til flest danske husstande. Fastspeed leverer bredbånd via bl.a. TDC’s coax net (kabel-tv) samt via fiberforbindelser fra TDC Net, EWII Fiber, Norlys, Nord Energi, Thy-Mors, Onefiber, Fibia, Energi Fyn, Aura og RAH Fiber – og flere fiberaftaler er på vej.

På Billedet: Morten Boe Andersen, Elisabeth Monrad-Hansen og Jens Raith. Foto af Mathias Bondo Kim