Hjem » Presse » Fastspeed fiber via Nord Energis net

Fastspeed fiber via Nord Energis net

Fastspeed og Nord Energi har indgået en aftale. Denne giver Fastspeed mulighed for at sælge internet på Nord Energis fibernet. Den hurtigt voksende bredbåndsudbyder får dermed adgang til godt 121.000 husstande i det meste af Vendsyssel og på Læsø.

Med ambitionen om at gøre fibernettet tilgængeligt for flere og øge valgfriheden åbner flere og flere danske fiberselskaber deres net for andre udbydere. Nu har Nord Energi og Fastspeed indgået en aftale via OpenNet, som giver Fastspeed mulighed for at sælge internet til godt 121.000 nordjyder.

”Vi har en klar ambition om at blive danskernes foretrukne bredbåndsleverandør målt på pris, kvalitet og kundeoplevelse. Vi har gjort det nemt for kunderne ved at tilbyde et helt enkelt og stærkt produkt med maksimal hastighed til en af markedets bedste priser. Derfor er det også afgørende for os, at det fibernet, vi sælger vores løsninger på, kan leve op til standarden. Dette kan Nord Energis fibernet uden tvivl”, siger Jens Raith, som er adm. direktør i Fastspeed.

Fastspeed er allerede nået godt ud til danskerne, og Jens Raith glæder sig til at brede Fastspeeds stærke tilbud ud til 121.000 nye potentielle kunder: ”Vi har fra start haft et ønske om at komme så bredt ud som muligt med vores enkle produkt, og med den nye aftale kan vi nå endnu flere kunder. Og vores høje score på Trustpilot taler sit tydelige sprog. Kunderne er vilde med vores produkt, og vi glæder os til også at kunne tilbyde dette i Nord Energis dækningsområde”.

Et bredt udvalg til gavn for andelshaverne

Nord Energi Fibernet har allerede indgået aftaler med en række andre udbydere. Selskabet glæder sig over at føje en ny stærk udbyder på listen over muligheder for valg af udbyder.

-”Vi er fokuserede på at drive et åbent fibernet med mange valgmuligheder for andelshaverne og borgerne i fiberforsyningsområdet. Dette opnår vi bl.a. ved at indgå flest mulige aftaler, med mange forskellige typer af udbydere, således der opnås frit valg blandt det bredest mulige udvalg af internet- og tv-produkter. Derfor glæder vi os til at byde Fastspeed og deres stærke produkt velkommen på vores net”, siger Christian Frost Lauritsen, direktør for Nord Energi Fibernet.

Aftalen mellem Fastspeed og Nord Energi Fibernet er indgået via OpenNets uafhængige brancheplatform. Denne giver både store og små udbydere og netejere mulighed for at indgå samarbejder, der kommer alle brugere af fibernettet til gavn.

Nord Energi Fibernet og Fastspeed er ved at forberede lanceringen af den nye aftale, hvilket forventes at ske inden årsskiftet.

Fastspeed er Danmarks nye, ambitiøse og hurtigt voksende bredbåndsselskab. Selskabet blev stiftet i slutningen af 2018 af Jens Raith, Morten Boe Andersen & Peter Mægbæk. Derudover støttes Fastspeed af en investorkreds med tung erfaring fra telebranchen, som ønsker at opbygge Fastspeed som et langsigtet og stærkt alternativ til den etablerede branche.

Om Nord Energi Fibernet A/S

Nord Energi Fibernet A/S etablerer og ejer fibernettet i Nord Energis el-forsyningsområde samt i Sæby, Frederikshavn og på Læsø. I alt godt 121.000 potentielle husstande. Nord Energi Fibernet startede udrulning i 2006 og er fuldt udrullet ved udgangen af 2020. Nord Energi Fibernet A/S forestår driften, vedligeholdelsen og udviklingen af fibernettet, herunder udrulning, installation og service. Nord Energi Fibernet er en del af Nord Energi koncernen med hovedsæde i Hjørring.