Oprettelse & bestilling
På forsiden kan du indtaste din adresse og tjekke om du kan få Fastspeed. Alternativt kan du ringe til kundeservice på telefon 89 87 37 00 og få afklaret, om vi kan levere på din adresse.
På nuværende tidspunkt kan vi levere til omkring én million husstande i Danmark via TDC’s kabel-tv-netværk samt til omkring en kvart million husstande via TDC’s fibernetværk. Dette søger vi gradvist at udvide med fiber-infrastruktur over den kommende tid.
Vi leverer til private, virksomheder, medarbejderbredbånd/hjemmearbejdspladser og beboere i antenne- og boligforeninger. I visse tilfælde kan levering til antenne- og boligforeninger forudsætte, at der er indgået en aftale mellem Fastspeed og foreningen omkring levering af bredbånd via foreningens netværk. Læs mere om bredbånd til foreninger på vores foreningsside.
Netop nu, når du køber Fastspeed bredbånd får du følgende 2 gaver med:
- 2 måneds Dplay Sport og Underholdning tv-streaming
- 2 måneders Mofibo Unlimited e- og lyd-bøger
Du kan klikke på linkene ovenfor og læse mere om de enkelte services.
Hvis du ønsker at bestille bredbånd fra Fastspeed, kan du nemt og hurtigt gøre det via fastspeed.dk.
Først skal du indtaste din adresse, så vi kan tjekke, om vi kan levere Fastspeed til dig. Herefter skal du indtaste nogle personlige oplysninger, som vi bruger til at identificere dig og godkende din bestilling. Herefter vælger du ønskede leveringsdato og betalingsmetode, hvorefter du har færdiggjort din bestilling. Efterfølgende modtager du en ordrebekræftelse, hvori der også står, hvad der sker frem til, at du har Fastspeed-forbindelse på adressen.
Vil du hellere tale med en af vores konsulenter, kan du også ringe til os på
telefon 89 87 37 00. Så står vi klar til at hjælpe dig med din bestilling.
Du skal selv opsige dit abonnement hos din nuværende leverandør/udbyder. Klik her og se hvordan du på 2 minutter opsiger hos din nuværende udbyder. Her kan du se en nem guide, få mail-templaten og mail-adressen, som du skal sende til for at opsige.
Hvis du har brug for yderligere hjælp til at opsige din nuværende leverandør, kan du ringe til vores kundeservice på 89 87 37 00, som kan guide dig.
Visse foreninger har indgået en aftale med YouSee, der betyder at beboerne i foreningen skal have en aktiv tv-pakke, før man kan få bredbånd. I den forbindelse kan du enten vælge at købe en tv-pakke, eller bede din forening om at tage fat i YouSee og åbne op for bredbånd uden tv. Du kan læse mere om dette HER
Privat:
Vi anvender automatisk kortbetaling. Det betyder, at du tilknytter et betalingskort til dit køb og abonnement, hvorefter vi automatisk sørger for betalingen, så du ikke skal bekymre dig om dette.
Du kan betale med følgende kort: Dankort, Visa, Visa Electron, Visa Debit, Mastercard og Maestro.
Erhverv og medarbejderbredbånd/betalt af virksomheden:
- Kort: Din virksomhed kan godt betale abonnementet. Du skal blot anvende et kort fra din virksomhed ved bestillingen (se ovenfor). Hvis du allerede har bestilt med dit eget kort og ønsker at skifte det til et firmakort, kan du enten gøre dette under Mit Fastspeed (her logger du ind med de oplysninger, du har modtaget i din ordrebekræftelse). Alternativt kan du ringe til vores kundeservice, som vil hjælpe dig med firmabetalingen.
- Faktura: Virksomheden kan også betale via faktura – både sin egen forbindelse og medarbejdernes. Herved kan virksomheden samle alle sine medarbejdere på én faktura. Du kan læse mere om vores virksomhedsordning på denne side: Erhverv.
De fleste steder vil vi kunne etablere din nye bredbåndsforbindelse indenfor 3-5 uger. Visse steder kan det gøres hurtigere. Du får endelig bekræftelse på dato for etablering af din forbindelse med din ordrebekræftelse.
Ca. en uge før din forbindelse etableres, vil du modtage din router. Den bliver leveret til nærmeste pakkeshop eller på din adresse, alt efter hvad du har valgt som leveringsmetode under din bestilling.
Har du fiber og skal have en mediekonverter, leveres denne også ca. en uge før forbindelsen etableres, direkte til din adresse.
Skal der en tekniker ud for at skifte dit stik i huset til et højhastighedsstik, kommer Teknikeren som udgangspunkt samme dag, som din forbindelse etableres.
Du modtager detaljeret information om etableringstidspunkt under og efter din bestilling af Fastspeed bredbånd.
Bliver din Fastspeed-forbindelse leveret via kabel-tv-stikket, og du allerede har et højhastighedsstik i husstanden, har du som udgangspunkt ikke behov for teknikerbesøg. Har du ikke et højhastighedsstik, sender vi en tekniker til at udskifte dette. Det gør vi for at sikre, at du får maksimal hastighed på din forbindelse. Når du foretager din bestilling, vil du automatisk få besked, om der er højhastighedsstik på din adresse eller ej. Det skal vi nok tage hånd om, så du ikke skal bekymre dig om dette.
Skal din Fastspeed-forbindelse leveres via fiber, og er der allerede etableret en fiber-installation i husstanden, så har du som udgangspunkt heller ikke behov for besøg af en tekniker. Du vil automatisk få besked herom i forbindelse med din bestilling af Fastspeed-forbindelsen.
Skift af stik til et højhastighedsstik, gælder kun for Fastspeed leveret via coax/kabel-tv-stikket, og hvis du ikke allerede har et højhastighedsstik. Fastspeed kører nemlig med så høj hastighed, at vi i visse tilfælde bliver nødt til at udskifte dit nuværende stik, så du får optimal udbytte ud af din forbindelse.
Når du foretager din bestilling, vil du automatisk få besked, om der er højhastighedsstik på din adresse eller ej. Det skal vi nok tage hånd om, så du ikke skal bekymre dig om dette.
Hvis du allerede har et højhastighedsstik i husstanden (via kabel-tv-stikket), har du som udgangspunkt ikke behov for teknikerbesøg.
Har du ikke et højhastighedsstik, sender vi en tekniker til at udskifte dette gratis. Det gør vi for at sikre, at du får maksimal hastighed på din forbindelse.
Hvad gør teknikeren ved stikskifte:
Teknikeren kommer til din adresse på den dato, som er aftalt (jf. din ordrebekræftelse eller eventuel ombooking, hvis du har aftalt en anden tid efterfølgende).
Her vil teknikeren udskifte dit nuværende stik til et højhastighedsstik (kaldet et “Docsis 3.1 stik” eller en “Docsis 3.1 splitter / DVU 1.4”). Stikket vil blive opsat der, hvor samlingen af kablet er i ejendommen, hvilket sommetider kan være loftrum eller teknikskab. Der er tale om at teknikeren opgraderer første stik i husstanden, og i nogle tilfælde er dette fordeleren.
Dette medfølger ikke:
Ønsker man at få antennestikket opsat et andet sted end beskrevet ovenfor (som teknikeren anviser), kan dette godt lade sig gøre – men dette skal bestilles og afregnes efter anvendt tid og materialer.
Den tekniker der er ude og opsætte stikket kan desværre ikke foretage dette og der vil derfor skulle bestilles en ekspert-tekniker til at foretage den opgave.
Hvornår skal man have etableret en stikledning?
Hvis der ikke er etableret en coax-forbindelse (kabel-TV-forbindelse) til adressen, kan vi i visse tilfælde etablere denne “stikledning”. Det kræver dog, at der en fordelerboks nær din adresse. Når du slår din adresse op på vores forside, kan du i bestillingprocessen se, om vi kan levere til din adresse og om det kræver etablering af stikledning. Når der skal etableres en stikledning, kræver dette et teknikerbesøg (se indholdet nedenfor) og prisen for etableringen, kan du se på vores generelle prisoversigt HER.
Hvad indeholder et teknikerbesøg ved etablering af stikledning?
Teknikeren vil etablere en stikledning fra en fordelerboks lokaliseret nær din husstand og etablere et stik i din husstand (såfremt dette mangler). Det vil enten være et såkaldt Docsis 3.1 stik eller en Docsis 3.1 splitter (DVU 1.4).
Hvis man bor i hus skal man være opmærksom på, at stikledningen ikke vil blive gravet ned på ens grund. Dette skal man enten selv stå for eller bestille separat. Ønsker man at få stikledningen gravet ned i forbindelse med teknikerbesøget, skal dette meddeles til vores kundeservice ved oprettelse. Gravearbejdet afregnes pr. gravemeter og du vil efterfølgende blive faktureret separat. Prisen for gravearbejdet fremgår af vores generelle prisoversigt HER.
Hvis man bor i lejlighed skal man være opmærksom på, at stikledningen i de fleste tilfælde vil blive etableret via bagtrappen eller på husmuren.
Som udgangspunkt vil stikledningen blive tilsluttet det første beboelsesrum, men der vil også være mulighed for at få trukket op til 15 meters kabeltræk indenfor ejendommen.
Andet:
Skal der graves på offentlig grund (f.eks. hvis fordelerboksen er på den anden side af vejen) vil teknikeren sørge for, at få de relevante godkendelser fra Kommunen, så gravearbejde kan fuldføres. Ved etablering hvor der skal godkendelse til, kan det dog forekomme at behandlingstiden er noget længere, da der kan være ventetid hos Kommunen.
Har der været en stikledning og et tilgængeligt stik på adressen, men dette er fjernet eller ikke længere tilgængeligt pga. der har været foretaget renovering eller man på anden måde har fået det fjernet, kræver dette at forbindelsen skal re-etableres. Dette vil ikke ske som beskrevet ovenfor ift. stikledning. I disse tilfælde skal der en speciel tekniker ud, og det vil blive afregnet i tid og materialer.
Hvornår skal man have etableret en stikledning?
Hvis der ikke er etableret en fiber-forbindelse til adressen, kan vi i visse tilfælde etablere denne “stikledning”. Det kræver dog, at der en fordelerboks nær din adresse. Når du slår din adresse op på vores forside, kan du i bestillingsprocessen se, om vi kan levere til din adresse og om det kræver etablering af stikledning. Når der skal etableres en stikledning kræver dette et teknikerbesøg (se indholdet nedenfor) og prisen for etableringen kan du se på vores generelle prisoversigt HER.
Hvad indeholder et teknikerbesøg ved etablering af stikledning?
Teknikeren vil etablere en stikledning fra en fordelerboks lokaliseret nær din husstand og etablere et stik i din husstand. Der vil blive opsat et KAP-stik på din husmur.
Kablet vil blive gravet ned på ens grund, og teknikeren vil ved første besøg markere, hvor der bliver gravet.
Som udgangspunkt vil stikledningen blive tilsluttet det første beboelsesrum nærmest fordelerboksen (det er teknikeren som afgøre dette).
Andet:
Skal der graves på offentlig grund (f.eks. hvis fordelerboksen er på den anden side af vejen) vil teknikeren sørge for, at få de relevante godkendelser fra Kommunen, så gravearbejde kan fuldføres. Ved etablering hvor der skal godkendelse til, kan det dog forekomme at behandlingstiden er noget længere, da der kan være ventetid hos Kommunen.
Har der været en stikledning og et tilgængeligt stik på adressen, men dette er fjernet eller ikke længere tilgængeligt pga. der har været foretaget renovering eller man på anden måde har fået det fjernet, kræver dette at forbindelsen skal re-etableres. Dette vil ikke ske som beskrevet ovenfor ift. stikledning. I disse tilfælde skal der en speciel tekniker ud, og det vil blive afregnet i tid og materialer.
Som standard med vores bredbåndsforbindelse anvender vi privat IP-adresse med en CGNAT pulje (flydende mange-til-mange NAT). Vi har implementeret en række indstillinger i vores CGNAT for at forbedre oplevelsen, herunder på video-kald og online-gaming.
Hvis du ønsker en fast IP-adresse, er dette en tilkøbsmulighed.
Leveres din forbindelse via kabel-tv stikket, og du bestiller en fast IP-adresse vil du stadig få en privat IP-adresse på dit udstyr, men al din ind- og udgående trafik vil via statiske NAT-regler blive mappet over til en offentlig IP-adresse, som kun benyttes af dig. Dette er nødvendigt såfremt du f.eks. har din egen server, som skal kunne tilgås ude fra internettet.
Leveres din forbindelse derimod på fiber, vil din router – ved tilkøb af fast IP-adresse – få tildelt en offentlige IP-adresse.
Har du spørgsmål eller vil vide mere om vores IP-adresser, er du velkommen til at ringe til vores eksperter i Teknisk Support på 89 87 37 00.
Fastspeed tilbyder BullGuard sikkerhedspakken. Med BullGuard får du prisbelønnet og førende online-beskyttelse til dig, din familie og jeres enheder.
BullGuard indeholder hele 10 sikkerhedslicenser til PC’er, Mac computere eller Android smartphones og tablets.
BullGuard indeholder bl.a. antivirus, firewall, forældrekontrol, cloud backup, PC Tune-up og Gamebooster.
Du kan læse mere om BullGuard HER
Du har altid 14 dages fortrydelsesret på dine køb gældende fra den dato, du modtager ordrebekræftelsen. Du kan fortryde dit køb ved at ringe til os på
telefon 89 87 37 00.
Fra det tidspunkt, din forbindelse er oprettet, er der 6 måneders bindingsperiode på dit abonnement.