13. maj 2019

I dag offentliggør Fastspeed produkter og priser, samtidig med at der åbnes for bestillinger på fastspeed.dk.

Som ny spiller på bredbåndsmarkedet vil Fastspeed gøre det helt enkelt for kunderne ved kun at lancere ét bredbåndsprodukt, uden begrænsning af hastigheden. Kunderne får således mulighed for at bestille det ultimative bredbåndsprodukt på 1000 Mbit/s forbindelse til kun 249,- kr./md.

”Vi vil sætte en ny agenda i markedet” udtaler Fastspeed´s adm. direktør Jens Raith og fortsætter: ”Mange af vores konkurrenter har travlt med at bundle bredbånd med alverdens tillægsydelser og båndbredder, der sætter begrænsninger for kunderne – vi går den modsatte vej og slipper bredbåndet frit, med et helt enkelt produkt, som alle kan forstå – FULD GAS på din bredbåndsforbindelse til kun 249,- kr. om måneden”.

”Vi har brugt de seneste måneder på at bygge forretningen op, ansætte folk og teste alt igennem med pilotkunder, så vi er nu helt klar til at tage imod et rykind af kunder, der ønsker at få maksimalt ud af deres bredbåndsforbindelse” fortæller Jens Raith og supplerer: ”Vi forventer en pæn efterspørgsel, men da vi ønsker en kontrolleret vækst, så alle får en god oplevelse, så skruer vi kun gradvist op for vores salgsaktiviteter”.

Om Fastspeed’s abonnement

Fastspeed udbyder som udgangspunkt én abonnementstype på hele 1000 Mbit/s, der kun koster 249,- kr./md. Så slipper kunderne for at skulle forholde sig til en skov af forskellige båndbredder – Fastspeed har kun ét produkt, hvor alle begrænsninger er fjernet. Tilbuddet kommer til at sætter en ny standard på markedet, og en simpel prissammenligning viser, at Fastspeed er op til 50% billigere end det eksisterende produktudbud i markedet.

 Bredbånd i kr./md.FastspeedYouSeeFullrateHiperStofaWaoo
 1000 Mbit/s249,-499,-449,-339,- 499,- –
 500 Mbit/s ––  –– 469,-
Udvalgte priser hos større konkurrenter jf. deres website pr. 13/5-19. Der kan være mindre forskelle i produkternes indhold.

 

Flere af de traditionelle tele- og el-selskaber er langt fra at kunne tilbyde produkter og priser på niveau med Fastspeed, og har grundlæggende et produktudbud med begrænsninger for kunden. For at give kunderne den bedste oplevelse vil Fastspeed nu gøre op hermed ved at give maksimal båndbredde til alle kunder. Ydermere kan kunder, der tilmelder sig inden 1. juli 2019 spare 400 kr. på oprettelsen, så denne fås til 99 kr.

Fastspeed´s mission er at blive danskernes foretrukne bredbåndsleverandør målt på pris, kvalitet og kundeoplevelse. Stifterne af virksomheden har samlet et bredt investorfelt af erfarne telefolk, som støtter op om denne langsigtede mission og om at bygge en markant position i markedet. ”Vi ønsker at bygge en stærk virksomhed, som skaber nogle gode produkter for kunderne, og som også er her om 10 år” udtaler medstifter og bestyrelsesformand Peter Mægbæk og fortsætter: ”Derfor er vi gået målrettet efter at få en kreds af investorer, som ser Fastspeed som en langsigtet investering, og som er kommet med det jeg vil kalde ’meget kloge’ penge”.

Fastspeed dækker én mio. husstande

Med lancering i dag åbnes der op for, at lige godt én mio. danske husstande kan få Fastspeed på kabel-tv nettet. ”Lanceringen på kabel-tv-nettet er et godt startpunkt – her kan vi tilbyde et godt produkt til en yderst skarp pris. Det tror vi på, at der er bred efterspørgsel efter” siger Jens Raith og understreger, at ambitionen er at komme bredere ud i hele Danmark, men at det nok kommer til at kræve lidt hjælp fra de regulerende myndigheder, hvis Fastspeed skal være landsdækkende også på elselskabernes fibernet, som i dag ikke er reguleret af myndighederne, og derfor i praksis ikke er tilgængeligt for Fastspeed.

Om Fastspeed

Fastspeed er Danmarks nye bredbåndsselskab. Selskabet er stiftet i slutningen af 2018 af Jens Raith, Morten Boe Andersen & Peter Mægbæk. Derudover støttes Fastspeed af en investorkreds med tung erfaring fra telebranchen, og som sammen ønsker at opbygge Fastspeed som et langsigtet og stærkt alternativ til den etablerede branche. Der bliver tale om en kontrolleret lancering, med en ambition om at nå 20.000 kunder i løbet af de første 2 år.